wtorek, 17 maja 2011

Brzoskwiniowe Polędwiczki


Te polędwiczki zaczęły już do mnie przemawiać w styczniu, kiedy przeglądałam gazetę Kuchnia, już się zbierałam do ich wypróbowania i skosztowania, ale jakiś inny przepis odwrócił moją uwagę i  polędwiczki zeszły na dalszy plan. Przypomniałam sobie o nich zaglądając na blog Agi , która bardzo je sobie chwaliła i wyglądały u niej bardzo smakowicie, już nie było odwrotu, te polędwiczki musiały zagościć na moim stole. Tak też się stało tyle że dokonałam małej zamiany, bo morele zamieniłam na  brzoskwinie i tak powstały pyszne Brzoskwiniowe polędwiczki.


Składniki:
  • 2 polędwiczki wieprzowe po 1/2 kg każda
  • 50 dag brzoskwiń, mogą być świeże lub z syropu (w oryginale są morele)
  • 1/2 szklanka musztardy francuskiej
  • 1/2 szklanka dżemu brzoskwiniowego (w oryginale morelowy)
  • 3 ząbki czosnku (w oryginale jeden)
  • sól 
  • świeżo zmielony pieprz
  • przyprawy: tymianek (moja wersja)
Sposób przygotowania:
  • Polędwiczki myjemy, osuszamy i doprawiamy solą, pieprzem, tymiankiem. Odstawiamy na ok. 15 min.
  • Piekarnik ustawiamy na opcję "grill" lub włączamy górną grzałkę i nagrzewamy do temperatury 220-230 st.C. Ja postąpiłam jak radziła Aga i nastawiłam termoobieg z grillem i rozgrzałam piekarnik do temp. 200 st. C.
  • Dżem i musztardę mieszamy razem odkładając 2/3 tej masy, a do pozostałej części dodajemy  czosnek (przeciśnięty przez praskę) i  mieszamy wszystko razem.
  • Przyprawione wcześniej polędwiczki dokładnie obtaczamy w masie musztardowo-brzoskwiniowo-czosnkowej. 
  • Mięso układamy na blasze wyłożonej folią aluminiową. 
  • Brzoskwinie odsączamy z syropu i mieszamy z odłożoną wcześniej musztardą brzoskwiniową i  doprawiamy solą i pieprzem. Układamy je dokoła polędwiczek.
  • Blachę z polędwiczkami i brzoskwiniami wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 30-40 minut.
  •  Po upływie sugerowanego czasu, polędwiczki wyjmujemy z piekarnika o odstawiamy na ok. 5 minut, (żeby soki w nich dobrze się ułożyły).
  • Polędwiczki kroimy w ukośne plastry i serwujemy z pieczonymi brzoskwiniami.



4 komentarze:

  1. Prezentuje się przepięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają absolutnie przepysznie! Bardzo lubię łączyć mięso z owocami:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nat, dziękuję za odwiedziny,fakt prezentacja się udała i goście byli zachwyceni:)
    Aniu, szczerze polecam ten przepis, polędwica wyszła przepyszna i soczysta:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałem okazję spróbować i rzeczywiście-polędwiczki były fantastycznie soczyste i smaczne:)

    OdpowiedzUsuń