środa, 2 marca 2011

Łosoś w sosie cytrynowo-koperkowym

 W sumie to chyba nie ma co zachęcać Was do spróbowania tej potrawy, bo pewnie każdy wie że Łosoś jest doskonałą w smaku rybą, a w sosie cytrynowo-koperkowym smakuje obłędnie. To połączenie smaków bardzo mi odpowiada, gęsta śmietana,  koperek i kwaśna cytryna, pycha!



Składniki:
  • filet z łososia (bez skóry)
  • 3-4 łyżki oliwy
  • estragon
  • tymianek 
  • pieprz cytrynowy 
  • sól
Sos:
  • pęczek świeżego koperku
  • 250 ml. gęstej śmietany 18%
  • sól 
  • świeżo mielony pieprz kolorowy
  • sok z 1 cytryny
Przygotowanie:
  • Filet płuczemy, osuszamy i przyprawiamy pieprzem cytrynowym, tymiankiem, estragonem oraz solą. Przyprawionego łososia odstawiamy na 2 godziny do lodówki.
  • Koperek drobno siekamy.
  • Na rozgrzanej oliwie smażymy łososia z obu stron (ok 2-3 minuty z każdej).
  • W rondelku podgrzewamy śmietanę, mieszamy z sokiem z cytryny i przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i podgrzewamy. Po chwili do sosu dodajemy posiekany koperek i podajemy z usmażonym  ciepłym łososiem.

3 komentarze:

  1. Łosoś z sosikiem wygląda bardzo apetycznie! Uwielbiam tą rybkę. Do tej pory skrapiałam ją tylko sokiem z cytryny i posypywałam koperkiem,ale Twoja propozycja bardzo mi się podoba. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robię łososia na parze z warzywami, ale czasem muszę spróbować coś nowego, bardzo mi się podoba połączenie łososia z cytryną i koperkiem. Musi to być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam sos w/g tego przepisu i sos jest wściekle kwaśny, musiałam go usunąć z ryby, wydaje mi się, że sok z połówki cytryny w zupełności wystarczy.

    OdpowiedzUsuń