poniedziałek, 10 stycznia 2011

Marchewka w glazurze

Szukając ciekawego dodatku do obiadu przypomniałam sobie o małej książeczce z przepisami która była dołączona do ostatniego numeru "Kuchnia"  i tam właśnie znalazłam przepis na  marchewkę w glazurze.
Taki niecodzienny smak marchewki bardzo mi się spodobał i pewnie jeszcze nie raz taka marchewka pojawi się u mnie jako dodatek do obiadu.

Składniki:
  • 1,5 kg marchewki 
  • 1/2 szklanki soku pomarańczowego
  • 2 łyżki masła 
  • 2 łyżki oliwy
  • 1-2 łyżka miodu
  • woda
  • 2 łyżki posiekanej natki 
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
  • 1-2łyżka majeranku
Przygotowanie:
  1. Marchewki obrać, przekroić wzdłuż na połowę i pokroić w kilkucentymetrowe kawałki.
  2. Na patelni rozgrzać masło i oliwę, dodać marchewkę przyprawić solą , pieprzem i mieszać ok 4-5 miniut.
  3. Na patelnię z marchewką wlać sok pomarańczowy, pół szklanki wody dodać miód i trochę majeranku.
  4. Zmniejszyć ogień, przykryć i dusić ok. 10 minut, aż marchewki będą półtwarde.
  5. Marchewki odkryć i gotować aż sos odparuje i zgęstnieje, a marchewki będą miękkie.
  6. Dodać natkę pietruszki i resztę majeranku.Wszystko razem wymieszać i w razie potrzeby przyprawić do smaku solą i pieprzem.

1 komentarz:

  1. Ślicznie tu u Ciebie i bardzo smakowicie:)
    Ja u siebie też kiedyś marchewkę pokazywałam, choć nieco inaczej. Twoja wersja bardzo ciekawa!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń