niedziela, 5 grudnia 2010

Sałatka z paluszków krabowych

Oto przepis na moją ulubioną sałatka. Historia jej jest taka, że dawno, dawno temu podpatrzyłam u kolegi jego sylwestrową sałatkę, której bazą były paluszki krabowe, przepisu nie zanotowałam ale potem sama próbowałam ją odtworzyć. Po wielu próbach doszłam w końcu do idealnej dla mnie kompozycji i idealnego smaku. Sama już nie wiem nawet czy moja sałatka choć trochę przypomina sałatkę tego kolegi.
Uwaga tylko dla miłośników czosnku !!!
 

Składnik:
  • 4 opakowania paluszków krabowych (pakowane po 6sztuk)
  • 1 paczka makaronu ryżowego
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka ananasa


Dressing czosnkowy:
  • 2-3 łyżki majonezu
  • 3-4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka sosu ostrygowego (opcjonalnie)
  • 2-3 ząbki czosnku (według uznania)
  • sól 
  • świeżo mielony pieprz 
  • pół łyżeczki ziół do sałatek


Przygotowanie dresingu:

W małej miseczce mieszamy jogurt, majonez, sos ostrygowy i wyciśnięty przez praskę czosnek.
Wszytko doprawiamy do smaku solą, świeżo mielony pieprzem oraz ziołami.


Przygotowanie sałatki:
  1. Makaron ryżowy zalewamy wrzątkiem, po upływie 5 minut kiedy makaron jest już miękki zalewamy go zimną wodą,  odcedzamy i kroimy na krótsze nitki.
  2. Ananasy kroimy w kostkę.
  3. Paluszki krabowe kroimy w kostkę.
  4. Kukurydze odsączamy na sitku.
  5. Wszystkie składniki razem mieszamy i zalewamy czosnkowym dressingiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz