czwartek, 11 listopada 2010

Podróż na Ukrainę czyli Barszcz Ukraiński

Hmmm... Barszcz ukraiński, pierwsze co mi się na myśli nasuwa to Ukraina, Lwów i Góry.
Pewnie w żaden sposób mój barszcz nie przypomina oryginalnej wersji barszczu ukraińskiego, ale za to jest mój, a gotując go dziś na obiad myślałam o mojej wyjątkowej podróży na Ukrainie i wędrówce po górach.
Miło było przypomnieć sobie tą wyprawę zajadając się pysznym Barszczem Ukraińskim...



Składniki:
(uwaga duży gar zupy)
  • 4 -5 buraków
  • 300g fasoli "Jaś"
  • 4 ziemniaki
  • 2-3 łyżki przecieru pomidorowego
  • wywar rosołowy (3,5 litry)
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • pół selera
  • 1 kwaśne jabłko
  • pół główki kapusty
  • 4 grzybki suszone
  • 3-4 ząbki czosnku
  • śmietana 
  • 1/2 szklanki koncentratu buraczanego
  • ew. sok z cytryny jeśli barszcz okaże się za mało kwaśny
  • pieprz w ziarnach, ziele angielskie, liść laurowy,majeranek
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
  1. Dzień przed fasolę zalewamy wodą i moczymy całą noc, następnego dnia gotujemy fasolę w tej samej wodzie w której się moczyła.
  2. Buraki szorujemy i gotujemy w łupinach, po godzinie wyjmujemy z wody i studzimy
  3. Marchewkę, pietruszkę i selera obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  4. Do wywaru rosołowego wrzucamy starte warzywa, grzyby i przyprawy (ziele angielskie, pieprz, liść laurowy) i gotować ok. 15 minut.
  5. Dodajemy obrane starte jabłko, ziemniaki pokrojone w kostkę i kapustę pokrojona w dużą kostkę. Wszystko gotujemy ok. 30 min.
  6. Ugotowane buraki obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach i wrzucamy do garnka z wywarem, następnie dodajemy ugotowaną fasolę i  2-3 łyżki przecieru pomidorowego,1/2 szklankę koncentratu buraczanego.Wyciskamy ząbki czosnku.
  7. Przyprawiamy majerankiem solą i pieprzem do smaku i wszystko razem gotujemy ok 15 minut.
  8. Na koniec zabielamy naszą zupę śmietaną
  9. Jeśli barszcz jest za mało kwaśny można dodać odrobinę soku z cytryny. 
Mój Buraku, mój czerwony czyżbyś nie chciał takiej żony;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz