poniedziałek, 22 listopada 2010

Pieczeń wieprzowa w pomarańczowym sosie

  "Cytrusowy tydzień" będzie moją pierwszą kulinarną zabawą z Wami, specjalnie z tej okazji przygotowałam dla Was i dla swoich znajomych, których gościłam w sobotę Pieczeń wieprzową w pomarańczowym sosie. Danie na wszystkich zrobiło duże wrażenie i wszystkim bardzo smakowało, mam nadzieje że i Wam się spodoba.
Przepis nie jest mojego autorstwa lecz zapożyczony z majowego numeru "KUCHNIA" z moimi drobnymi zmianami. Danie zostało przyrządzone w specjalnym naczyniu, które wcześniej używali starożytni Rzymianie do przygotowania swoich smacznych potraw, a teraz spróbowałam i ja, mowa oczywiście o glinianym garnku rzymskim.

Składniki:
(danie dla 4 osób)
  • 80 dag szynki wieprzowej
  • 1 szklanka bulionu
  • 2 pomarańcze
  • 1 słoiczek marynowanego pieprzu (w oryginale jest zielony u mnie był czerwony)
  • 2 łyżki masła
  • majeranek(moja wersja)
  • rozmaryn (moja wersja)
  • 2 ząbki czosnku (moja wersja)
  • sól
  • pieprz świeżo mielony
  • pół szklanki wody


Przygotowane:
  • Mięso nacieramy majerankiem, rozmarynem solą i pieprzem oraz czosnkiem i odstawiamy na 2-3 godziny do lodówki.
  • Garnek moczymy w wodzie 20 minut, a następnie wkładamy do niego mięso i zalewamy bulionem. Przykrywamy garnek i wstawiamy do zimnego piekarnika. Pieczemy godzinę w 200 stopniach.
  • Po godzinie wlewamy pół szklanki gorącej wody i pieczemy kolejną godzinę. 
  • Z jednej pomarańczy ścieramy skórkę i wyciskamy sok, drugą obieramy, usuwamy z niej błonki i kroimy na cząstki. 
  • Po upłynięciu 2 godzin pieczeń wyjmujemy z garnka, a sos przelewamy do rondla i dodajemy sok z pomarańczy, startą skórkę i cząstki pomarańczy przygotowane wcześniej.
  • Dodajemy odsączony pieprz i doprawiamy pieprzem i solą. Doprowadzamy sos do wrzenia, a następnie dodajemy masło i czkamy aż sos trochę odparuje i zgęstnieje.
  •  Pieczeń kroimy i podajemy z sosem pomarańczowym. 

1 komentarz:

  1. Piekny debiut! ;D Danie prezentuje sie cudownie i bardzo podoba mi sie w nim dodatek marynowanego pieprzu. A z rommertopfa musi smakowac bosko! Dziekuje za udzial :D

    OdpowiedzUsuń