niedziela, 21 listopada 2010

Sałatka z rukoli z pomarańczową nutą



W planach miałam zupełnie coś innego. Zaglądając niedawno na blog Małgosi Pieprz czy wanilia 
podpatrzyłam u niej przepis na "sałatkę z polotem" i bardzo mi się spodobała i postanowiłam ją szybko zrobić.Wybrałam się do sklepu  i zakupiłam nawet produkty ale niestety nigdzie nie mogłam dostać mango, więc sałatkę musiałam zmodyfikować i  mango zastąpiłam pomarańczą, sałatka wyszła całkiem smaczna, ale następnym razem będzie z mango, bo jestem bardzo ciekawa tej kompozycji smakowej.
Dziękuję za inspirację.

Składniki:
  • 1 awokado
  • 1 pomarańcza
  • 1 pierś z kurczaka
  • 2-3 garści rukoli
  • 1 łyżka uprażonych orzeszków ziemnych
Dressing:
  • 1-2 łyżka soku z cytryny
  • 1-2 łyżka soku z pomarańczy
  • 1-2 łyżka oliwy
  • 2 łyżeczki musztardy francuskiej
  • sól
  • pieprz mielony 
Przygotowanie:
  • Pierś z kurczak przyprawić solą i pieprzem. Ugotować na parze (ja ugotowałam na parze ale następnym razem spróbuję z usmażyć pierś). Pierś wystudzić i pokroić w paseczki.
  • Awokado obrać, podzielić na pół, wyjąć pestkę i pokroić w paski. Aby nasze awokado nie sczerniało w trakcie jak będziemy przygotowywać resztę składników należy je albo skropić sokiem z cytryny albo koło pokrojonych pasków blisko położyć pestkę awokado.
  • Pomarańczę obrać z błonek i pokroić w kostkę.
  • Wymieszać składniki dressingu.
  •  Na półmisku ułożyć rukolę, pierś z kurczak, pomarańczę i avokado. Wszystko polać dressingiem  i posypać uprażonymi orzeszkami piniowymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz