piątek, 8 października 2010

Ostra sałatka z pieczarkami i makaronem

Przepis znalazłam na tę sałatkę w książce pod tytułem "Biblioteka smakosza Sałatki" szukając jakiegoś ciekawego smaku na szybki, sałatkowy obiadek. Przyznaję się przepis poddałam lekkiej obróbce, coś pozmieniałam, coś dodałam, czegoś nie dodałam. Sałatka wyszła bardzo smaczna.

Produkty:
  • 250g cienkiego makaronu ryżowego  
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 2 dymki (w przepisie jest 6)
  • 175g pieczarek
  • 1 ogórek
Produkty na dressing:
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 2 łyżeczki sosu ostrygowego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • sok z 2 limonek
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1-2 łyżeczka ostrego sosu chili
  • 2 łyżki posiekanej świeżej kolendry

Przygotowanie:

Makaron zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na 10 minut. Kiedy będzie już miękki, odcedzamy i przekładamy do dużej miski. Dodajemy 2 łyżki oleju sezamowego i dokładnie mieszamy.
Pieczarki  myjemy i  kroimy w plasterki i lekko podduszamy na patelni (w oryginalnej wersji są surowe)
Dymkę kroimy w plasterki, z ogórków wydrążamy gniazda,a następnie kroimy na cienkie, krótkie paski,i dodajemy wszystkie składniki do makaronu.

Przygotowujemy dressing:

W miseczce mieszamy razem olej sezamowy, sos ostrygowy, sok z limonek, cukier i sos chili oraz posiekaną kolendrę.
Polewamy sałatkę dressingiem, mieszamy i od razu podajemy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz