niedziela, 10 października 2010

Zupa krem z brokułów

Zupę krem z brokułów robiłam już parę razy, ale za każdym razem czegoś w niej brakowało, nie do końca mi ona smakowała, prawdziwie smaczny smak tej zupy odnalazłam w przepisie Asi z  blogu "Kwesta Smaku" i nie zamienię go na żaden inny bo wyszła mi  na prawdę pyszna zupa-krem z brokułów, wzbogacona nowym smakiem pora i szpinaku.

Składniki:
  •  50 g masła
  • 1 por
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 szklanki bulionu
  • 150 g liści szpinaku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól, pieprz do smaku
  • garstka płatów migdałów
Przygotowanie: 

Pora myjemy, obieramy, kroimy i wrzucamy na patelnie z masłem razem z rozgniecionym czosnkiem i dusimy do momentu aż por nam zmięknie. Dodajemy różyczki brokułów i bulion i gotujemy je do miękkości, potrzebują na to ok. 10 min. Następnie dodajemy szpinak (ja dałam mrożony) i gotujemy przez kolejną minutę.
Nasze składniki miksujemy na krem, mieszamy z sokiem z cytryny i doprawiamy solą i pieprzem.
Zupę podgrzewamy i podajemy  z uprażonymi na patelni płatkami migdałów bądź grzankami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz