piątek, 1 października 2010

Orientalne curry z kurczaka

Rozpoczęłam dziś moją pierwszą podróż śladami CURRY. To danie długo za mną chodziło, ciekawa orientalnego smaku szukałam odpowiedniego przepisu, inspirację znalazłam na blogu "Nina w kuchni"
Trochę zmodyfikowałam to danie na swój smak, a o to moje Curry z kurczaka, które uwodzi swoim aromatem.

Składniki:
  • dwie duże piersi z kurczaka
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 cebula
  • 1 pomidor
  • 1 czerwona papryka
  • spory kawałek imbiru (5-6 cm)
  • 5 dużych ząbków czosnku
  • 2-3 łyżki limonki
  • 400 ml. mleczka kokosowego
  • 1-2 łyżki pasty curry
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • sól i pieprz
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • woda
Przygotowanie:

Obieramy imbir oraz czosnek i grubo siekamy. Miksujemy imbir i czosnek ze szczyptą soli i pieprzem, sokiem z limonki  i 2 łyżkami wody. Kurczaka nacieramy naszą mieszanką i wkładamy do miski i odstawiamy na godzinę do lodówki.
Następnie  miksujemy pomidora pokrojonego w kostkę z dwiema łyżkami wody z dwiema łyżkami przecieru pomidorowego.
W woku rozgrzewamy olej smażymy cebulę pokrojoną w kostkę i paprykę pokrojoną w paski, kiedy lekko się zarumienią wkładamy kurczaka razem z marynatą. Mięso smażymy przez parę minut, mieszając od czasu do czasu, aż przyrumieni się z każdej strony. Następnie dodajemy pastę curry i naszą przygotowaną wcześniej pastę pomidorową, łyżeczkę cukru i sól, składniki mieszamy razem i dolewamy mleczka kokosowego, przykrywamy woka i dusimy na małym ogniu ok. 10 minut. często mieszając aż powstanie gęsty sos.
Potrawę podajemy z ryżem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz