środa, 1 czerwca 2011

Naleśniki z rabarbarem

I ja nie mogłam przejść obojętnie koło rabarbaru w tym sezonie, musiałam coś z niego zrobić ale długo nie wiedziałam co... Pomysł przyszedł sam, kiedy to w lodówce zostały naleśniki z poprzedniego dnia, które jadamy w dość pospolity sposób, czyli  z dżemem truskawkowym. Przerywając naleśnikową rutynę, zrobiłam rabarbarowe nadzienie do naleśników, które odmieniło pyszny ale nieco mdły smak naleśników, a mnie która bardzo lubi kwaśny smak takie naleśniki bardzo smakowały.

Składniki:
  • 400 - 500 g rabarbaru
  • 1 banan
  • garść suszonej żurawiny
  • 1-2 łyżki masła
  • 50 g brązowego cukru
  • miód (opcjonalnie)
  • 1/2 filiżanka wody 
Sposób przygotowania:

Rabarbar myjemy, obieramy, odcinamy twarde końce i kroimy w kostkę. Banany kroimy w plasterki.
Na patelnie rozgrzewamy masło dodajemy cukier, a kiedy zacznie się on karmelizować dodajemy pokrojony rabarbar i smażymy chwilę sam, następnie dodajemy żurawinę oraz banany i podlewamy wodą. Zagotowujemy i dusimy pod przykryciem. Kiedy rabarbar zmięknie, mieszamy i odparowujemy nadmiar wody, który został. Po uzyskaniu konsystencji papki doprawiamy cynamonem i o ile to konieczne dosładzamy miodem.


2 komentarze:

  1. takie nalesniki spalaszowalabym na stojaco, a nawet w biegu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy takich nie probowalam, ale to dobre polaczenie, dzieki za pomysl!

    OdpowiedzUsuń