niedziela, 31 października 2010

Wątróbka smażona z jabłkami

Chodziłam po sklepie z koszykiem w ręku  i tak sobie myślałam, hmm co by  tu zrobić jutro na obiad. Nagle przypomniałam sobie i  zatęskniłam za smakiem wątróbki, której przyznam się szczerze nigdy sama nie robiłam.Więc pomysł był, poszperałam w książkach kucharskich trochę w internecie i znalazłam przepis który najbardziej mi przypasował.

Składniki:
  • 500g wątróbki drobiowej
  • 1 cebula
  • 4 jabłka
  • mleko
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta rozmarynu
  • 1 łyżka majeranku
  • 2 łyżki curry
  • sól i pieprz
  • 4 łyżki oliwy
  • mąka
Przygotowywanie:

Oczyszczone wątróbki moczymy ok. 1-2h w mleku, dzięki temu będzie ona delikatniejsza w smaku. Cebulę obieramy i kroimy w paski i smażymy na oleju. Jabłka obieramy, kroimy i dodajemy do cebuli oprószamy  majerankiem i dusimy aż trochę zmiękną. Wątróbkę odsączamy i oprószamy pieprzem, majerankiem, cynamonem i curry. Obtaczamy w mące i wrzucamy na rozgrzaną patelnie, smażymy z każdej strony, aż się zarumieni z każdej strony. Usmażone wątróbki przekładamy do jabłek i cebuli przykrywamy doprawiamy rozmarynem, solą, pieprzem i dusimy kilka minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz