czwartek, 28 października 2010

Brokuły z fetą w miodowym sosie winegret

 
Oto nowy sposób na moją ulubionej sałatki z brokułów, którą do tej pory robiłam zawsze z sosem czosnkowym, tym razem coś mnie naszło na zmianę smaku i podałam broku z miodowym sosem winegret. Przyznam się, że i ta wersja bardzo mi zasmakowała i na pewno ją powtórzę.

Składniki:
  • jeden brokuł
  • 1/2 opakowania sera feta
  • 2 łyżki płatków migdałów
  • 2 łyżki pestek dyni
Składniki na dressing:
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka miodu
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie sałatki:
  1. Brokuły rozdzielić na różyczki i ugotować w osolonej wodzie. Po ugotowaniu zalewamy zimną wodą, odcedzamy i studzimy.
  2. Przygotowujemy dressing: Czosnek obieramy, drobno siekamy, dodajemy sól i rozcieramy razem z miodem w miseczce. Dodajemy sok z cytryny oraz  sól i pieprz do smaku i wlewamy oliwę.Wszystkie składniki razem mieszamy.
  3. Ser feta kroimy w kosteczkę.
  4. Prażymy na patelni płatki migdałów i pestki dyni, tak aby się lekko zarumieniły.
  5. Różyczki brokułów układamy w naczyniu, posypujemy serem feta, polewamy dresingiem i posypujemy uprażonymi migdałami i pestkami dyni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz