niedziela, 31 października 2010

Czerwona kapusta z żurawiną

Wczoraj na obiad robiłam wątróbkę i potrzebowałam do niej jakiejś surówki. Nie wiem dlaczego ale często mam właśnie problem w doborze surówki, zawsze mam pełno wątpliwości czy właśnie ta surówka będzie pasować, czy nie zepsuje smaku, czy nie będzie się gryzła z mięsem. Dziś padło na czerwoną kapustę z żurawiną zaczerpniętą z marcowego numeru "Kuchni" była pyszna i wydaje mi się, że pasował do mojej wątróbki z jabłkami.

Składniki:
  • 1/2 główek czerwonej kapusty
  • 4 łyżki oliwy
  • 1/4 łyżka tartego korzenia imbiru
  • 1 ząbek czosnku
  • 5 łyżek octu winnego z czerwone wino
  • garść suszonych żurawin
  • 3 łyżki miodu
  • sól i pieprz


Przygotowanie:

Kapustę szatkujemy. Na rozgrzaną oliwie wrzucamy kapustę, solimy i smażymy do momentu w którym kapusta zacznie puszczać sok. Dodajemy do niej starty imbir i posiekany ząbek czosnku. Mieszamy, wlewamy ocet i zagotowujemy, aż kapusta zmieni kolor na intensywnie czerwony. Następnie wrzucamy żurawinę i dusimy aż kapusta zmięknie (do kapusty można dodać odrobinę wody). Doprawiamy miodem, solą i pieprzem.
Kapustę podajemy na gorąco.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz